live in slow lane

Tuesday, February 9, 2010

history of cagiva mito (malaysia)

pernah terfikir gak...kenape mesti habis kan puluhan ribu ringgit untuk sebuah motosikal 125cc...
sesetengah mangkuk hayun akan cakap...
"baik beli LC"
aarrgghh!!!!!!!!

dorang xtau sejarah langsung ke...huhuhu...

biler ditanya kenape pilih cagiva mito?
jawapannyer xlari dari jawapan-jawapan seperti ini:

'dah lame aku ngidam mito ni dari zaman batu 3 lagik'
'design dier macam ducati nak beli ducati xmampu'
'design dier akan menten untuk 10tahun lagik...xdimamah zaman pon'

so kat sini aku nak kongsi daripada ape yang aku dapat daripada otai2 mito....
enjoy da pic...


hahaha early 90's this is production bike from cagiva...
mito 1 mito 2 mito lawson(sempena name rider eddie lawson)

cagiva mito mmg mengalami tahun2 kegemilangannyer...



bertanding di dalam kategori 135cc open bersaing dgn rxz yang memiliki kelebihan 10cc mmg agak brutal gak kot...aku nak komen banyak2 xboleh...sebab aku baru umo 5 tahun time nih...
hahaha....
dari kate2 otai2 dan pomen pada zaman 2...
cagiva mito menjuarai saingan di malaysia...bukan rxz xlaju...
cume cagiva mito lagik laju...huhuhuh...

kini yang tinggal cume name...syarikat yang menaja pasukan cagiva malaysia team morac pon aku tatau ape cer sekarang....
dulu race batu 3 race pasir gudang cantek2 sume leh menang...

bukan xde racer...aku boleh jadik racer...ape ade hal hahahaha...(macam bagus jer)
terpakse aku carik alternatif lain dgn bertukar jentera...

adoi sayangnyer mito aku nih....hurmmm ape kan daya...

No comments:

Post a Comment